Opplysninger om arbeidssted og stilling:
Ås kommune søker en faglig dyktig og fremtidsrettet arkivar.
Vi søker etter en kollega som har god IKT-kompetanse og som er interessert i utviklingen på fagområdet. Du er fremtidsrettet og ønsker å finne gode løsninger som kan bidra til helhetlig informasjonsforvaltning og nytekning innen arkiv- og dokumentforvaltning. Vårt arbeid krever tett samarbeid med virksomhetene for å etablere effektive prosesser og rutiner for korrekt dokumenthåndtering. Det er viktig at du har gode samarbeids-/kommunikasjonsevner, systemforståelse og digital kompetanse. Du vil arbeide med daglige driftsoppgaver, og bidra til at arkivplan, rutiner og veiledninger er oppdaterte. Du har god arkivfaglig kompetanse og erfaring fra det offentlige, og vil hjelpe til med faglig brukerstøtte og kompetansehevende tiltak for kommunen, både i å utvikle og holde kurs samt med å lage e-læringer for våre brukere. Stillingen er ft. plassert i arkivet som er en del av HR organisasjon.
Vi tilbyr:
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i et utviklingsrettet fagmiljø
- Åpent og inkluderende arbeidsmiljø med trivelige kolleger
- Fleksibel arbeidstid og en arbeidsplass med et inkluderende arbeidsliv
- Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
- En arbeidsplass med mulighet for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende og interessante arbeidsoppgaver.
- Engasjerte, motiverte og kompetente kollegaer.
- Lønn i henhold til Ås kommunes lokale lønnspolitikk, bl.a. med tillegg for utvidet kompetanse og ansvar for enkelte stillinger.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring. Pensjons-, bank- og låneordninger i KLP. Arbeidsgiver betaler mellom 15-22 % av premie til ytelsesbasert- og livslang pensjonsordning og gruppelivsforsikring.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning på bachelor-nivå, fortrinnsvis innen arkiv eller informasjonsforvaltning
- Erfaring fra offentlig forvaltning, NOARK-standard og relevante lovverk
- Erfaring fra relevante ikt-systemer fra relevante fagområder
- Gode IKT-kunnskaper utover grunnleggende kompetanse og interesse for digitale løsninger
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, skriftlig og muntlig
Vi ønsker deg som:
- har god erfaring med elektroniske arkiv- og saksbehandlersystemer, fortrinnsvis Public 360
- trives i et miljø med fleksible arbeidsoppgaver og høyt arbeidstempo
- er selvstendig, effektiv og løsningsorientert
- er kvalitetsbevisst, strukturert og nøyaktig
- er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med de rundt deg
- er serviceinnstilt og ønsker å bidra positivt til et godt og sosialt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.