Medarbejder til Udviklings- og Planlægningsstabens Koncernsynkroniseringssektion [Denmark]


 

Vil du være med til at styre Forsvaret - Kan du holde mange bolde i luften og håndtere et komplekst sagsområde med rigtig mange interessenter og modsatrettede behov? Så er jobbet som sagsbehandler i Forsvarskommandoens Koncernsynkroniseringssektion lige noget for dig.

Om os

Som led i at kunne styre Forsvarets virke bedre, er der oprettet en Styringsafdeling under Udviklings- og Planlægningsstaben. Styringsafdelingen varetager styringen af opgaver, ressourcer og implementering af forsvarsforlig og nye kapaciteter under Forsvarskommandoen, således at dette sker i en bedre sammenhæng end hidtil.

Du bliver en del af Styringssektion 1, der udfører Forsvarskommandoens synkronisering af opgaver og ressourcer med de støttende styrelser, således at opgaverne kan udføres på den korte bane og længere horisont. Sektionen udfører opgaverne i tæt samarbejde med de øvrige dele af Styringsafdelingen og Udviklings- og Planlægningsstaben, og inddrager øvrige stabe og kommandoerne i synkroniseringen for at kunne løse opgaverne efter Forsvarschefens prioriteringer.
Samtidig samarbejder sektionen med Forsvarsministeriets Departement. Sektionen har derfor en central rolle i Forsvarets virke og i at støtte Forsvarschefen med styringen.

Opgaverne består i at få samordnet materiel-, etablissements-, IT- og personelområdet, så det passer sammen med de opgaver og aktiviteter, som Forsvaret skal udføre i det aktuelle og de nærmeste år, og samtidig styre mod de givne opgaver og mål på den længere horisont. Det medfører derfor også implementering af forligsplaner således, at forligsmålene opnås samtidig med at styrkeindsættelsen, -produktionen og -udviklingen samt en række øvrige opgaver kan løses ud fra de givne prioriteter.

Sektionen består af 9 officerer, en chefkonsulent og en fuldmægtig.
Sektionen er kendetegnet ved en række ressourcelægnings- og prioriteringsopgaver i rammen af Forsvaret, men også en evne til at rådgive, udvikle og levere korte og præcise svar på komplicerede problemstillinger i en dynamisk hverdag. Sektionen har tæt berøring med hele Forsvaret, de andre styrelser og departementet, og vi udfører opgaverne samordnet med de øvrige sektioner, afdelinger, stabe og kommandoer.

Ud over koordinering af implementeringen af større initiativer for Forsvarskommandoens område, håndterer sektionen ligeledes klima-, miljø- og energiindsatsen på tværs af Forsvarskommandoens område.

Om stillingen

Vi tilbyder dig et godt arbejdsmiljø med gode kolleger og gode fysiske rammer. Du får rig mulighed for at arbejde selvstændigt med egne ansvarsområder og sætte dit eget præg på stillingen.
Du kommer som sagsbehandler til at arbejde med udgangspunkt i etablissementsområdet, hvor opgaven er at få samordnet og prioriteret Forsvarets samlede behov til de operative kapaciteter og understøttende opgaver.

Denne samordning synkroniseres med opretholdelse og implementering af Forsvarets enheder, materiel, it og personel, således at faciliteter m.v. kan leveres rettidigt til at understøtte Forsvarets kapaciteter, stabe, værksteder, uddannelser med videre. Du vil dermed være en af Forsvarskommandoens primære kontaktpersoner til Forsvarsministeriets Etablissementsstyrelse, samt myndighederne under Forsvarskommandoen inden for områderne etablissementsudvikling og -styring.

Dine opgaver løses i tæt dialog med værn og kommandoer, samt øvrige afdelinger og sektioner i Udviklings-og Planlægningsstaben samt Operationsstaben, ligesom du indgår i et tæt samarbejde med Forsvarsministeriet i relation til understøttelse af forsvarets enheder og soldater.

Du får en vigtig rolle i at indgå i de løbende prioriteringer af Forsvarets projekter i etablissementsplanerne, som gennemføres i tæt dialog med Forsvarsministeriets Etablissementsstyrelse, de underliggende myndigheder og departementet. Det indebærer bl.a. tværgående prioritering og omprioriteringer af projekter for at få understøttet Forsvarets opgaveløsning, herunder udarbejdelse af oplæg til Forsvarschefen vedr. prioriteringer.

Stillingen vil kunne give dig en enestående mulighed for at få erfaring med hele styringen af Fosvaret og indblik i styringen på ministerområdet, som du vil kunne anvende i din videre karriere.

Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse inden for et relevant studie - f.eks. scient.pol., polit. eller lignende. Eller måske endog har du veludviklede formidlingsevner og kan beskrive komplekse problemstillinger kort og præcist. Du er engageret, har en god analytisk sans, gode koordinations- og samarbejdsevner, men kan også arbejde selvstændigt. Vigtigst af alt er du klar på at skulle sætte dig ind i et komplekst område under rivende udvikling.

Som person er du handlekraftig med en god evne til at agere selvstændigt og i et dynamisk miljø med flere modsatrettede parametre. Du har overblik over mange sager som interagerer med andre elementer, hvorfor du skal kunne se helheder i en kompleks sammenhæng. Du er analytisk stærk og formår gennem fremsynethed at se opgaverne i sammenhæng og identificere, samt afklare afhængigheder tidligst muligt. Du formår at levere kvalitet i opgaveløsningen, hvor der fokuseres på konstruktive løsningsmuligheder, gennem inddragelse af relevante interessenter.

Det er vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og kan indgå i en tæt relation med dine nærmeste kolleger, men også at du kan arbejde konstruktivt sammen med såvel repræsentanter fra Forsvarsministeriets departement, Forsvarsministeriets Etablissementsstyrelse, samt Forsvarskommandoens mange myndigheder.

Har du erfaring med at planlægge og gennemføre operationer og logistik eller udvikle og implementere kapaciteter, vil tankegangen herfra være tæt på fundamentet til at virke i denne funktion.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte obersløjtnant Steen Dalsgard Sørense, FKO-U-CHSTY1@mil.dk, telefon 72 81 25 32.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent, Nur Arabaci Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 99 35.

Ansøgningsfrist er den 24. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse fra 15. juni eller snarest derefter. Stillingen har udgangspunkt i Holmens Kanal 9, København eller på Flyvestation Karup

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSKOMMANDOEN
Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.
Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.
Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

GENEREL INFORMATION


Tjenestested

København, Danmark

Geografi

Region Hovedstaden

Organisation/Værn

Værnsfælles

Funktionsniveau

C300

Ansøgningsfrist

24.05.2023

Indrykningsdato
11.05.2023


 

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال